RODO

RODO

Ochrona danych osobowych jest jednym z kluczowych zadań realizowanych przez Gospodarkę Komunalną w Błażowej sp. z o.o. z siedzibą pod adresem 36-030 Błażowa, ul. 3 Maja 35 (dalej Spółka). Na bieżąco będziemy informować Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Ma ono zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku. 

Co to jest RODO? Jest to skrót od Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). RODO wprowadza m. in. nowe prawa dla osób fizycznych, których dane są przetwarzane. Jednym z obowiązków administratorów, którzy przetwarzają dane osobowe jest informowanie osób o przetwarzaniu ich danych osobowych.
Dlaczego Spóła przetwarza moje dane osobowe? Spółka przetwarza Państwa dane, aby prowadzić działalność wynikającą z przepisów prawa, w tym m.in.: w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz urządzeń sanitarnych.
Czy mogę mieć dostęp do swoich danych? Tak. Mogą Państwo mieć pełen dostęp do swoich danych osobowych. Mogą Państwo również zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych w zakresie w jakim zbieranie danych osobowych nie jest obowiązkiem prawnym gminy.
Kto jest administratorem moich danych osobowych?

 

Administratorem Państwa danych osobowych jest Gospodarka Komunalna w Błażowej sp. z o.o. w imieniu której obowiązki administratora sprawuje Zarząd, który odpowiada za przetwarzanie danych w sposób bezpieczny, zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.  W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się ze Spółką  za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@gkblazowa.pl, pisemnie na adres siedziby Spółki
(ul. 3-go Maja 35, 36-030 Błażowa) oraz pod numerem telefonu
(17) 230 14 44  lub z Inspektorem ochrony danych.
Jak mogę skontaktować się z inspektorem ochrony danych? Administrator danych osobowych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem poczty elektronicznej: iod@gkblazowa.pl  lub pisemnie na adres siedziby Spółki. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Tomasz Mielech.
W jakim celu Spółka przetwarza moje dane osobowe?

 

Państwa dane osobowe są przetwarzane są w celu:

  • prowadzenia spraw z zakresu:

–          wypełnienia obowiązków publicznoprawnych ciążących na Spółce;

–          realizacji umów zawartych z kontrahentami Spółki;

–          eksploatacji, utrzymania i konserwacji urządzeń wodno-ściekowych;

–          wydawania ogólnych i technicznych warunków przyłączania do urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych poszczególnych odbiorców wody i zrzutu ścieków oraz ich odbiory techniczne;

  • organizacji bezpieczeństwa osób i mienia przebywających na obszarze Spółki;
  • w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
Kto jest odbiorcą moich danych?

 

W związku z przetwarzaniem danych ww. celach odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, organy wymiaru sprawiedliwości, organy ściągania w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych ze Spółką przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Gospodarka Komunalna Sp. z o.o.
Czy moje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej? Obecnie nie planujemy przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Jak długo Państwa dane osobowe będą przechowywane przez Spółkę?

 

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Państwa spraw i wniosków, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, tj. przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.
Jakie uprawnienia mi przysługują?

 

W związku z przetwarzaniem przez Spółkę danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:

  • dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO);
  • do sprostowania danych (art. 16. RODO);
  • do usunięcia danych (art. 17 RODO);
  • do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);
  • do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO);
  • prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).
Do kogo mogę wnieść skargę?

 

W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Państwa danych przez Spółkę narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Listownie na adres korespondencyjny ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
Czy podanie danych osobowych jest dobrowolne czy obligatoryjne?

 

Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże w celu dokonania prawidłowej obsługi Państwa wniosków niezbędne. Brak podania danych, niejednokrotnie może utrudnić lub całkowicie uniemożliwić załatwianie spraw w sposób zgodny z Państwa oczekiwaniami.

Przepisy szczególne mogą jednak przewidywać sytuacje w których podanie danych osobowych jest obowiązkowe, np. z zakresu prawa podatkowego.

Skąd Spółka ma moje dane osobowe? Źródłem Państwa danych osobowych są wnioski złożone do Spółki. W przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osób, których dane dotyczą, źródłem danych są inne organy administracji publicznej lub osoby trzecie. Wówczas Spółka ma obowiązek poinformować Państwa o źródle pozyskania ich danych, chyba że przepis szczególny zwalnia Spółkę z tego obowiązku.
Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany? Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane.
ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW KLIENTA W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH

Klient indywidualny (również osoba fizyczna prowadząca indywidualne gospodarstwo rolne) i Klient instytucjonalny (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, spółka cywilna, spółka partnerska, spółka jawna) jest uprawniony do złożenia wniosku w zakresie obsługi jego praw wynikających z RODO, a Spółka zobowiązana jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:

Klient może zgłosić wniosek do Spółki w każdej chwili, poczynając od 25 maja 2018 r.

  1. Spółka rozpatruje wniosek złożony przez Klienta Spółki lub osobę działającą w jego imieniu:

–        w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania żądania;

–        w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań Klienta ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania, inspektor ochrony danych poinformuje Klienta listownie o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia;

–        w przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem Klienta, inspektor ochrony danych niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, poinformuje Klient listownie o powodach nieodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.

2.      Klient może złożyć wniosek o realizację swoich praw i wolności. Wniosek Klienta powinien zawierać dane adresowe oraz rodzaj i szczegóły żądania.

  1. Klient może złożyć wypełniony wniosek w Spółce lub przesłać go za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres iod@gkblazowa.pl
  2. Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Spółkę żądania Klienta.
  3. Klient uprawniony jest do złożenia skargi w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Spółkę.
  4. W imieniu Spółki inspektor ochrony danych udziela Klientowi odpowiedzi na złożony wniosek na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub za pośrednictwem poczty elektronicznej jeżeli jest to zgodne z życzeniem Klienta.
  5. Spółka nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku.
  6. Właściwym dla Spółki organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: iod@gkblazowa.pl .

Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.)